Gedwongen uitvaart gesprek op zondag

Naam: anoniem
Op 29 Juni 2019 is mijn vader overleden.
Is allemaal niet prettig natuurlijk....maar een uitvaartmedewerkster van Van der Kraan uitvaartverzorging te Rotterdam die mij als regelaar van de crematie VERPLICHTE om op zondag 20 juni het uitvaartgesprek te houden....is NOG minder prettig.

En dat schoot/schiet nog steeds er bij mij verkeerd in.

Je bent net je vader kwijt of er komt z'n uitvaartmiep jou ff vertellen hoe de zaken geregeld gaan worden en waar en wanneer.

Ze belde zondagmorgen rond 9 uur om het uitvaartgesprek te plannen.
In dat gesprek kwam al heel snel naar voren dat het uitvaartgesprek niet op Maandag, Dinsdag of Woensdag op de Palmentuin, het uitvaartcentrum van van der Kraan, kon.

Ik wilde het dus op een doordeweekse dag.
Waarom....gewoon om mij zelf effe lucht te geven en dingen op een rijtje te zetten.
Ik wist niet eens dat het uitvaartgesprek in het weekend extra betalen was.

Mijn vader wilde eigenlijk niets, geen bloemen...geen muziek...gewoon kist dicht, koffie, cake-je en allemaal naar huis.
Dus met een half uur ben je uitgesproken.
Uiteindelijk zat zij van 2 tot 4 uur smiddags te ouwehoeren over niks.

Kortom, en dit gaf ik die zondagOCHTEND ook MEERDERE KEREN aan die miep aan...er hoeft helemaal niet veel geregeld te worden
Nee, ging niet, het was druk die week, ze wilden allemaal gecremeerd of begraven worden....topdrukte joh....ze stonden in rijen.

Nog in lichte shock van het overlijden stemde ik toen maar in om het die zondag na het overlijden te doen.

Toen ik het overzicht onder me neus kreeg mocht ik, hoe aardig, even tekenen.
Daarop las ik heel vlug dat er een tarief van 156 euro gerekend werd voor.........HET IN HET WEEKEND BESPREKEN VAN DE UITVAART.

Ik zei tegen die uitvaartmiep: vind jij dit normaal?.
Iets in rekening brengen waar ik NIET om gevraagd heb.

Miep antwoorde: ik begrijp u en als u het er niet mee eens bent kunt u een klacht indienen.

Ik heb getekend, anders gaat het zo stinken op den duur, en gezegd dat ik zeker een klacht zal neerleggen.

Na de crematie moest er nog X-bedrag bij.
Ik ben dat gaan brengen en tijdens dat gesprek aldaar op de oudedijk heb ik mijn ongenoegen ge-uit tegen de baas.
Die werd niet warm of koud ervan, want de Conturapolis waar het om draait dekte dat gesprek in het weekend niet.

ik vroeg dus: waarom dan niet op Maandag, Dinsdag etcetcetc?.
Nee, kon niet want het was druk.
Daarna haalde hij de agenda van de betreffende week erbij en liet, heel smerig katholiek, alleen de maandag zien.
Ik zei: en de rest van de week?,....waar is die?.
Hij weer: ja...nee.....maar het was heel druk geweest die week.

Ik voel(de) mij gewoon begodverdomd.

Ik zei: okee..laat het zo zijn.
Maar die miep had mee moeten gaan in MIJN verzoek.
Hij weer: ja,...dat had wel gemoetem (ondanks eerdere verklaring dat het druk was) maar ik denk dat ze de richtlijnen van onze onderneming volgde.
Maar ik zal, als ik u daar mee tegemoet kan komen, met haar gaan praten EN......ik breng het in de komende vergadering
En ik ga het even overdenken wat wij het beste kunnen doen.

Nu, vanaf ongeveer een week na de crematie de 8e Juli had ik nog niets vernomen en vandaag 08-08-2019 heb ik ze gebeld.
Uitkomst: hij bleef op zijn eerdere standpunt staan, iets wat ik al verwacht had.
Maar ze kunnen nu aan het gas van mij.
Ik heb ze de tijd gegeven en zelfs die miep heeft nog geeneens gebeld in die tijd.
Fijn,....zo'n kraaienbedrijf,...echt klantvriendelijk.

Kijk, waar het mij om draait is die miep en dat doordrammen van haar....daar gaat het mij om.
Daar mag ik nu voor gaan betalen, nou...echnie!.

Eerst die miep met aangeven dat ik een klacht kan indienen (die wist al meer natuurlijk).
Dan valse katholieke beloftes van de baas.
Dan niet meer reageren en bij bellen van mijn kant gewoon bot nee zeggen tegen alles.

Nee......niet met mij, al moeten die winkelruiten eraan....dat geld komt terug.

ik vraag ook hierbij hulp via UITVAARTKLACHT.nl.
Help mij hiermee,...ik ben klaar met die gasten.
Geluld is er al....nu de daden

<< Terug naar klachten

Bent u woordvoerder van een betrokken instantie, en wilt u reageren? Schrijf dan een mail naar info@uitvaart.nl.

Laatste update: 07-12-2019