Penders uitvaart Vijlen

Naam: Anoniem
Mijn vader is op 20 januari jl overleden in zijn woonplaats Vijlen. Mijn vader wilde geen plechtigheid. Omdat we toch de behoefte voelden om afscheid te nemen hebben we uitvaartbureau Penders in Vijlen benaderd voor het huren van een ruimte voor een informeel afscheid op zaterdag 28/1. Wij hebben aan medewerker Mark Rijpkema van Penders uitvaartbureau zondag 22/1 telefonisch onze wensen te kennen gegeven en wij hebben via hem een offerte ontvangen. Hierop stonden enige posten die niet van toepassing of onduidelijk waren; een deel van de werkzaamheden rond het overlijden van mijn vader waren al door een uitvaartbureau uit Vaals (die het lichaam van mijn vader na zijn overlijden heeft opgehaald) verzorgd en verder wilden we kist, kaarten, bloemen, broodjes etc zelf regelen. Op maandag middag 23/1 hebben wij met de heer Rijpkema van Penders uitvaartbureau de ruimte bezichtigd en enkele zaken afgestemd. We zijn hierbij op een prettige manier te woord gestaan door de heer Rijpkema, maar tijdens het telefonisch contact met de eigenaresse mevrouw Penders later die dag bleek dat zij niet op de hoogte was gebracht van hetgeen wat besproken was met de heer Rijpkema. Ze uitte zich daarbij op verwijtende toon naar ons en wij hebben ons daarbij verbaasd over haar woordkeuze: dat ze ons niet kende en dat wij niet uit de omgeving kwamen en dat wij uit het westen kwamen. Voor ons was de relevantie hiervan volkomen onduidelijk en we voelden ons hierdoor eigenlijk gediscrimineerd. Tevens verbaasde het ons dat mevrouw Penders aangaf dat wij 1650 euro vooraf moesten overmaken, ze gaf hierbij aan dat "anders het hele feest niet door zou gaan". Mevrouw Penders had op dat moment nog geen werkzaamheden voor ons verricht en ik had nog vragen over bepaalde posten op de offerte. Ik heb mevrouw Penders vervolgens op dinsdag 24/1 per mail laten weten dat ik mij verbaasd heb over haar woordkeus en heb haar nogmaals gevraagd om een onderbouwing van de post "basistarief' op de offerte. Mevrouw Penders heeft vervolgens wel een verklaring maar geen excuus gegeven voor haar woordkeus en de post basistarief onvoldoende kunnen onderbouwen ("voor alle werkzaamheden die ik verricht voor het organiseren van het afscheid van uw vader in ons uitvaarthuis"). Ik heb vervolgens per mail aangegeven bereid te zijn tot een een aanbetaling of betaling onder protest zodat we later via een geschillen commissie een en ander uit hadden kunnen zoeken. De kaarten waren immers al verstuurd! Mevrouw Penders heeft echter op donderdag 26/1 aangegeven af te zien van de opdracht. Dit is onder de omstandigheden voor ons een bizarre situatie is geweest. Gelukkig konden wij direct terecht bij Hotel Vijlerhof die zeer flexibel zijn omgesprongen met de situatie. De kist van mijn vader kon daar echter niet binnen staan. Tevens was opvallend dat mevrouw Penders mijn mannelijke partner, zie ze telefonisch had gesproken, schriftelijk beleef aanspreken met mevrouw en ons met dames (hij heet Gaby). Mevrouw Penders heeft in onze ogen zeer onprofessioneel gehandeld. Al het mail verkeer is vanzelfsprekend aan te leveren indien gewenst.

Anoniem

<< Terug naar klachten

Bent u woordvoerder van een betrokken instantie, en wilt u reageren? Schrijf dan een mail naar info@uitvaart.nl.

Laatste update: 20-06-2019