gebrek aan respect

Naam: mark haagmans
De uitvaart van mijn vader is zaterdag as. Deze wordt geregeld door Uitvaartorganisatie Kusters uit Limbricht.
Vanaf het eerste moment dat de heer Kusters bij ons gezin kwam om zaken te bespreken is voor mij en mijn zus alles een gevecht gebleken om te regelen. Alles behoorde volgens zijn standaarden te gaan. We konden formeel natuurlijk alles volgens onze eigen wensen regelen, maar alle onderwerpen (behalve de kist en briefpapier) ontaardden bij afwijking van de standaard tot lange en vervelende discussies die onder het mom van "professioneel advies" werden gevoed door de heer Kusters. Zijn eigen zin doordrammen is zijn grootste competentie gebleken. Feitelijk hebben we twee uur lang naar een monoloog van de Heer Kusters moeten luisteren waarbij alles volgens standaarden werd uit- en vastgelegd. Bijvoorbeeld: de interpunctie van de rouwbrief is uiteindelijk toch nog voor 99% volgens zijn standaard gegaan, ondanks uitdrukkelijke wensen tot aanpassing. Ja, hij heeft inderdaad twee keer gevraagd of het goed was, maar accepteerde vervolgens geen nee. Om na een kwartier een einde aan de discussie te maken heeft de familie maar toegegeven.
Vervolgens heb ik op een later tijdstip de heer Kusters hierop aangesproken. In een vervelende emailwisseling die hierop volgde geeft de heer Kusters geen enkele blijk van zelfbespiegeling en wuift hij alle kritiek van zich af. Hij "is professional en heeft al 800 uitvaarten gedaan." Hij wil op geen enkele manier verantwoording nemen voor het feit dat het zijn rol is vanuit een zekere professionaliteit een inventarisatie te maken van wensen en proberen die zoveel mogelijk en waar mogelijk om te zetten naar realiteit. Zonder discussie!
Kortom: afschuwelijk om zoiets te moeten meemaken.

<< Terug naar klachten

Bent u woordvoerder van een betrokken instantie, en wilt u reageren? Schrijf dan een mail naar info@uitvaart.nl.

Laatste update: 15-02-2019