Fouten bij uitvaart

Naam: Shanti Janssens
Hierbij wil ik melding maken van de uitvaart van Gerda Janssens-Vroom d.d. 02-12-2020 bij de Omarming in Zutphen, verzorgd door Rob Oostenrijk

Bij de intakegesprekken die wij het Rob Oostenrijk hadden gehad hadden wij een positief gevoel overgehouden en daarom besloten wij om met hem in zee te gaan om de uitvaart te organiseren.
Ondanks de door ons met hem gemaakte afspraken gingen er op de dag van de uitvaart toch veel dingen mis. We hadden ruim voor het overlijden twee gesprekken gehad en hij had ruim de tijd om deze uitvaart goed voor te bereiden.

Het begon al bij het sluiten van de kist bij uitvaartcentrum Roelofs. We hadden een tijd afgesproken en wij stonden allemaal te wachten op Rob maar hij was laat.
Daarbij kwam hij erg gehaast over waardoor het voor ons leek dat alles niet goed voorbereid was.
Vervolgens gingen wij naar " De Omarming" en wat bleek, tot tweemaal toe reden wij met de stoet verkeerd. Heel genant was dat wij moesten keren op een smal onverhard bospad. Als Rob goed was voorbereid dan had hij geweten dat de sluis al sinds een tijd was afgesloten.
Doordat de stoet hierdoor aan de late kant bij "De Omarming" arriveerde moesten wij heel snel onze auto parkeren en snel het stuk naar de aula lopen. Wij hadden verwacht dat hij voor de stoet uit zou lopen op het terrein maar helaas....

Bij binnenkomst wist niemand wat de bedoeling was want Rob was in gesprek met een dame van De Omarming en wij wisten niet of wij naar een ontvangstruimte moesten of gewoon in de garderobe moesten blijven wachten.
Uiteindelijk gingen wij naar de aula en bij binnenkomst ging het weer mis met het eerste muziekstuk. Want het was niet de muziek wat wij hadden afgesproken. Ondanks dat er voldoende tijd was en hij alsnog Cat Stevens af kon spelen ging hij direct over naar het welkom heten.
Hij bood weliswaar zijn excuses aan maar had het goed kunnen maken om deze muziek alsnog af te spelen. Bij het welkom heten las hij de tekst van de rouwkaart voor maar vergiste zich in de geboortedatum van Gerda.

Samenvattend kwam hij bij ons als groep heel nerveus over en niet echt professioneel. Zoals u weet kun je een uitvaart niet overnieuw doen en dus blijft dit beeld op ons netvlies staan. Heel jammer.
Shanti liet hem weten dat zij de vlaggetjes nog had en dat Rob deze zou ophalen. Bij het ophalen hiervan ging hij direct weer weg maar wij hadden verwacht dat hij alles nog even met ons zou evalueren. Zeker de dingen die niet goed waren gegaan.
Hij vroeg aan Shanti zelfs niet hoe zij alles had ervaren en hoe het nu met haar ging.
Daarna is hij nog een keer bij Shanti geweest voor een handtekening en wederom was hij direct weer weg en vroeg hij haar niets. Wij missen in het hele verhaal weinig betrokkenheid van zijn kant.

Op zijn website staat: Betrokken, informeel en in alle rust leid ik u langs alle keuzes die belangrijk zijn. Zo krijgt de uitvaart gaandeweg vorm en wordt het altijd een persoonlijke begrafenis of crematie.

Wij werden twee weken na de uitvaart gebeld door Ardante met de vraag hoe de uitvaart was verlopen. Shanti heeft eerlijk verteld wat haar gevoel was van de uitvaart.
Bovenstaande hebben wij het die meneer gedeeld en hij vroeg ook wie de uitvaartverzorger was. Hij ging van ons verhaal een notitie maken. Tevens vond Ardante het van belang om onze ervaringen met Rob te delen, dus dat hebben wij ook gedaan
Ook "De Omarming" vroeg naar onze ervaring van de uitvaart en Shanti heeft haar ervaring eerlijk met hen gedeeld.Shanti schrok van het feit dat hij vertelde dat de mevrouw van de muziek jou tot tweemaal toe had gevraagd om de muziekkeuze te checken.
Helaas heeft dit toen ook niet gedaan met het bekende gevolg.

Dit alles overziend heeft de uitvaart mij en de naaste familie veel verdriet gedaan.

Groet, Shanti, Henk en de rest van de familie.

<< Terug naar klachten

Bent u woordvoerder van een betrokken instantie, en wilt u reageren? Schrijf dan een mail naar info@uitvaart.nl.

Laatste update: 16-10-2021