Crematie ging op allerlaatste moment niet door

Naam: Elviera
Mijn moeder heeft afgelopen donderdag haar man en beste vriend verloren. Helaas was er geen verzekering en zit mijn moeder door omstandigheden in de bijstand. Zij kon hierdoor gebruik maken van een speciale regeling van de gemeente. Dit was een regeling over de kosten van de uitvaart. Mijn moeder heeft Yarden als uitvaartondernemer.

De gemeente heeft mijn moeder verteld dat alles in orde was en dat de crematie door kon gaan op maandag 20 januari. Een week daarna moest zij nog even langskomen voor het tekenen van wat papieren. Er werd bij verteld dat Yarden op de hoogte was hiervan. Ook de uitvaartondernemer heeft op vrijdag tijdens een bezoek aan mijn moeder verteld dat de gemeente akkoord was en dat alles door kon gaan. Dit gaf ons een fijn gevoel.

Maandagochtend om 9:30 zal de crematie plaatsvinden. De gemeente had gevraagd om de kosten zo laag mogelijk te houden dus mijn moeder heeft geen kaarten, geen advertentie, geen aula en condoleance opties genomen.

Alleen zij zou afscheid van haar liefste vriend en man nemen. Op een speciale dag want vandaag 20 januari is/was ook hun trouwdag. Ze had zich helemaal voorbereid en aangekleed en is op de fiets naar het crematorium gegaan. Ze heeft daar een uur gezeten om nog afscheid te nemen van haar man. Bloemen mee genomen een brief geschreven. Ze wachtte om te kunnen lopen naar de plek waar haar man gecremeerd zal worden. De koeling van de kist was inmiddels uitgezet. De uitvaartondernemer kwam binnen en deed haar een belachelijke mededeling. De crematie ging niet door.

Het hoofdkantoor van Yarden had zaterdag nog besloten dat het niet doorging omdat zij van de gemeente nog niet de juiste papieren hadden alleen een mondelinge toezegging. Mijn moeder kreeg dus terwijl zij dacht afscheid te kunnen nemen op de fiets terug naar de gemeente op de juiste papieren te regelen. Ik was zelf bij de toezegging van vrijdag dat alles door kon gaan en viel van mijn stoel toen ik het hoorde.

Daar zat mijn moeder helemaal alleen bij haar overleden man op hun trouwdag om afscheid te nemen op een zo'n mooi mogelijke manier en met respect.

Door interne communicatie problemen bij van het Yarden hoofdkantoor en hun vestiging in Zwolle is mijn moeder de dupe geworden. Yarden maakt intern een fout. Yarden toont daarna geen spijt, geen respect voor mijn moeder of haar vestiging medewerkers.

Mijn moeder heeft haar man nog niet kunnen cremeren.

Ik vind dat Yarden in gebreke is gebleven en ben benieuwd of mijn moeders rekening nu nog hoger wordt doordat zij buiten haar schuld om langer moet wachten.

Woedend op hoofdkantoor Yarden voor het ontnemen van een waardig afscheid!

<< Terug naar klachten

Bent u woordvoerder van een betrokken instantie, en wilt u reageren? Schrijf dan een mail naar info@uitvaart.nl.

Laatste update: 26-08-2019